Pentru a veni în sprijinul tuturor celor care au nevoie să depună ori să ridice documente și pentru a evita aglomerația de la ghișee și de pe holurile primăriei, apelăm din nou la beneficiile tehnologiei: dăm startul e-funcționar, ce reprezintă cea mai eficientă soluție de a oferi asistență cetățenilor orașului în timp real.

Prin intermediul e-funcționar, interacțiunea cu publicul se va putea face direct, pe site-ul primăriei (primariamagurele.ro), prin livechat.

Iată cum vor decurge lucrurile în mod concret:

• Un funcționar public din cadrul departamentului Relații cu Publicul va răspunde întrebărilor cetățenilor care vor accesa pagina de internet a primăriei, e-funcționar și vor intra pe livechat.

• Funcționarul respectiv va fi “activ” pe livechat pe toată durata programului de lucru.

• Reprezentantul Primăriei Orașului Măgurele va răspunde tuturor întrebărilor sau nelămuririlor legate de completarea unor cereri, a unor formulare – tip, dar și de procedura ce trebuie urmată spre exemplu, pentru eliberarea unui certificat de urbanism. Funcționarul vă va ajuta să formulați cererile ori să completați formularele-tip, după caz. Practic, vă va oferi asistență de la distanță și vă va îndruma cum să depuneți documentele online, fără să mai fiți nevoiți să telefonați sau să vă deplasați la sediul primăriei.
În cazul în care veți alege să mergeți totuși să depuneți personal documentele, este indicat să apelați înainte la sprijinul reprezentantului instituției prin livechat. Astfel, veți ajunge la sediul primăriei cu actele completate corect, pregătite și veți petrece cât mai puțin timp la ghișeu.

• În afara programului de lucru, când nu vom mai avea funcționari “activi” pe livechat, un robot îi va înlocui. Acesta vă va putea răspunde doar la întrebări predefinite sau vă va putea oferi informări prestabilite.

E-funcționar va fi, în primele săptămâni, într-o perioadă de testare și va fi adaptată și îmbunătățită în funcție de solicitări și de rezultate. Sunt, însă, convins că prin intermediul e-funcționar nu doar că se reduce ori se elimină, după caz, timpul de așteptare la ghișee sau pe holurile primăriei, dar se optimizează fluxul de documente și se poate lucra mai eficient: funcționarii pot primi mai multe cereri și le pot soluționa mai rapid.

Trebuie să știți că toate conversațiile pe care le veți purta cu angajații primăriei prin această platformă vor fi salvate și arhivate. În acest fel, vom putea verifica, pe de o parte, comportamentul reprezentanților instituției și modul în care aceștia își îndeplinesc atribuțiile. Pe de altă parte, înregistrarea discuțiilor va descuraja atitudinile agresive și jignitoare ale unora dintre semenii noștri.

De asemenea, este important să cunoașteți încă de la început faptul că funcționarul public care va fi în direct, prin livechat, vă va putea da strict informații legate de completarea unor cereri sau formulare-tip și de procedura de depunere și de ridicare a unor documente. Nu vă va putea oferi, însă, și răspunsuri la întrebări legate de realizarea unor investiții, a unor lucrări de infrastructură rutieră sau edilitară (asfaltare și reabilitare străzi, rețele de canalizare, alimentare cu apă etc.). Pentru astfel de informații, puteți transmite o cerere, prin email, către departamentul responsabil din cadrul Primăriei Orașului Măgurele și veți primi răspunsul de la persoana calificată pentru asta. Astfel de întrebări nu vor putea fi adresate celor de la Relații Publice prin livechat.

Important este, de asemenea, faptul că, odată cu activarea e-funcționar, toate cererile și formularele de pe site-ul Primăriei Orașului Măgurele vor deveni formulare interactive, în format PDF, și vor putea fi completate și semnate de pe orice dispozitiv electronic (telefon, tabletă, computer).