De duminică, 1 august, transportul public din Ilfov și București devine cu adevărat unul metropolitan, prin grija Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI).

Toate liniile de autobuze vor fi conectate cu metroul bucureștean, astfel încât, cu doar 3 lei, orice ilfovean poate călători timp de 90 de minute cu transportul de suprafață până la orice stație de metrou.
Dacă alegeți un bilet comun cu Metrorex veți plăti 5 lei, sumă în schimbul căreia veți beneficia de 120 de minute de transport cu autobuzul şi de o călătorie în reţeaua de metrou.

Întregul sistem de transport din Regiunea București – Ilfov va fi integrat, începând cu data de 1 august a.c., astfel încât nu vor mai exista diferențe de tarif între liniile urbane, regionale și cele expres, iar pasagerii vor putea călători atât la suprafață, cât și cu metroul, cu același bilet, într-un anumit interval de timp.

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI), cea care gestionează transportul public de călători din regiune și a luat această decizie, va implementa noua politică tarifară în mod gradual. Astfel, pentru a facilita adaptarea călătorilor, în toată luna august, pasagerii vor putea valida atât bilete de 1,30 lei (care permit doar o călătorie cu un singur vehicul), cât și bilete de 90 sau de 120 de minute (care permit mai multe călătorii, cu mai multe mijloace de transport, inclusiv cu metroul). Tot pentru acomodarea populației cu noile tarife, în luna august, controlorii vor desfășura acțiuni susținute de prevenție și de îndrumare pentru călători.

Prin această măsură, cu același bilet, deplasarea locuitorilor din Ilfov cu autobuze ale vechilor linii regionale, care era restricționată la limita administrativă a Capitalei, va putea fi continuată până în centrul metropolei, în toată rețeaua de transport, cu o singură validare. Eliminarea diferențelor de tarif dintre zone îi va avantaja și pe locuitorii din București, care, de exemplu, vor dori să meargă la sfârșit de săptămână în zone de agrement.

Totodată, în acest mod, vor fi corectate situațiile în care un călător era nevoit să valideze două călătorii pentru o cursă scurtă, deoarece tranzita un capăt de linie (de ex. Ministerul Transporturilor – Gara de Nord – Grădina Botanică).

Prin noua politică tarifară, TPBI introduce pe scară largă în București și Ilfov un concept foarte răspândit în Europa, astfel încât, dacă un pasager optează pentru un bilet de 3 lei, îl poate utiliza pentru 90 de minute numai cu transportul de suprafață, iar pentru un bilet de 5 lei, poate utiliza timp de 120 de minute atât transportul de suprafață, cât și cel subteran (metroul). Biletul de 24 de ore rămâne la același tarif (8 lei). În plus el va fi valabil chiar 24 de ore, nu doar de la ora emiterii și până la miezul nopții, cum era până acum. La fel și biletul de 72 de ore.

Dacă cineva dorește un bilet de 24 de ore cu care să poată călători și la suprafață, și cu metroul, tariful este de 14 lei. Pentru un bilet similar, dar pentru un interval de timp de 72 de ore, tariful este de 35 lei.

Mai mult decât atât, dacă pasagerii optează pentru abonamente, avantajele sunt și mai mari: astfel, un abonament pe toate liniile din Regiunea București – Ilfov devine mai ieftin (80 lei, față de 125 lei), la fel ca și abonamentul pe toate liniile din regiune plus un abonament de metrou (140 lei, față de 195 lei).

O altă facilitate inedită este posibilitatea oferită companiilor de a le oferi angajaților abonamente, la un tarif cu 10% mai ieftin (în cazul achiziției a peste 30 de abonamente).

TPBI este primul organism, creat la nivel regional, care a fost constituit sub forma unei structuri de cooperare a celor 42 de autorități publice locale din regiune, primind mandat din partea acestora pentru înființarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea și gestionarea serviciului de transport public de călători pe toată aria de competență, conform Regulamentului CE 1370/2007.