Începând de marți, 18.06.2019, datorită lucrărilor de reabilitare a pasajului de peste șoseaua de centură a Capitalei, circulația se va desfășura pe o singură bandă, semaforizat.   Reabilitarea pasajului rutier de pe strada Atomiștilor, principala arteră de legătură a orașului Măgurele, peste șoseaua de centură a Capitalei reprezintă o parte importantă a strategiei de modernizare a orașului.

Acesta asigură atât traversarea aeriană a Centurii, cât și a două linii de cale ferată. Pentru că investițiile serioase au lipsit în cei 46 de ani scurși de la inaugurarea acestuia, pasajul a ajuns într-o stare avansată de degradare, determinată, pe de o parte, de execuția deficitară a lucrărilor inițiale și, pe de altă parte, de faptul că, chiar și atunci când au fost alocate sume pentru întreținere și reparații curente, acestea nu au fost făcute la timp.

Pentru că procesele de degradare se accelerau, intervențiile rapide pentru consolidarea pasajului reprezentau o urgență deosebită, deoarece acesta ajungea să reprezinte un real pericol pentru securitatea celor care îl utilizează zilnic. 
Valoarea totală a proiectului se ridică la 5.372.535,04 lei (1.155.384 euro), mare parte a fondurilor fiind obținute prin Programul Național de Dezvoltare Locală. Din suma totală, 176.078,17 lei (37.866 de euro) reprezintă cofinanțare de la bugetul local.

În ultima perioadă au fost realizate lucrări de consolidare a structurii de rezistență a podului prin reabilitarea stâlpilor de susținere, lucrări de consolidare a rampelor de urcare-coborâre și lucrări de decopertare a rampelor laterale în vederea consolidării acestora. Pentru modernizarea completă a podului urmează a se reabilita rampele prin decopertare și asfaltare și a se construi trotuare pietonale.
Împreună, dezvoltăm Măgurele, pas cu pas!” – edilul orașului Măgurele, Narcis Constantin.

Pentru a înțelege cât de degradat era acest obiectiv strategic și cât de importantă era consolidarea lui, locuitorii orașului Măgurele trebuie să știe că specialiștii consultați de autoritățile locale au întocmit o lungă listă cu zeci de probleme serioase pe care le-au descoperit atunci când au evaluat complexitatea lucrărilor ce urmează să fie derulate.

Iată doar câteva exemple:
-Rampele pasajului nu sunt prevăzute cu trotuare.
-Nu există panouri de protecție la liniile de cale ferată și la șoseaua de centură, care nu este prevăzută nici măcar cu parapet de siguranță spre liniile de cale ferată.
-Grinzile principale au zone în care sunt grav afectate de uzură.
-Armăturile sunt vizibile și sunt ruginite.
– Între grinzile principale, placa din beton are infiltrații.
– Tencuiala este degradată și, în plus, pasajul nu beneficiază de dispozitive antiseismice.
– Zidurile de gardă sunt degradate, bordurile sunt degradate și erodate, iar vegetația a inundat pasajul, zona de acces și trotuarele.
– Parapetele pietonale sunt ruginite.
-Gurile de scurgere sunt blocate, iar, la rampe, lipsesc rigolele de scurgere a apei. În plus, sistemul rutier este denivelat.
-Platforma drumului are o lățime necorespunzătoare la capetele pasajului.
-Parapetele direcționale de siguranță sunt ruginite și deformate de acroșaje.
-Scara de acces este degradată, nu are mâna curentă și, mai mult, era astupată de vegetație și de gunoaie.
-Accesul pietonal pe trotuare este necorespunzător.
-Chiar și utilitățile sunt amplasate și susținute necorespunzător.
Toate acestea reprezintă, însă, doar o mică parte a problemelor ce urmează să fie remediate în următoarele 6 luni.

Reparații capitale
Pentru ca traficul rutier să se desfășoare în condiții moderne și, mai ales sigure, pasajul de pe Atomiștilor va fi refăcut și modernizat, bucată cu bucată.
Astfel:
– Trotuarele vor fi extinse și complet refăcute.
– Grinzile vor fi reparate, gurile de scurgere vor fi înlocuite și vor fi montate tuburi de prelungire până la nivelul solului.
– Va fi complet refăcut sistemul rutier atât pe pasaj, cât și pe rampe.
– Va fi realizată hidroizolația din membrană bituminoasă.
– Vor fi montate dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatație.
– Vor fi montate panouri din plasă de protecție pe zona căii ferate și a drumului de centură.
– Trotuare vor fi amenajate și pe rampele de acces la pasaj.
– Pasajul va fi prevăzut cu dispozitive antiseismice.
– Aparatele de reazăm vor fi recondiționate sau înlocuite.
-Pe rampe – care vor fi lărgite și prevăzute cu sisteme de colectare și evacuare a apelor pluviale – vor fi montați parapeți metalici.
-Chiar și stâlpii rețelei de iluminat public se vor repoziționa pe pasaj, pe grinda de parapet adaptată local, iar pe rampe, în exteriorul trotuarelor.

Circulația pe pasaj nu poate fi întreruptă, acesta fiind una dintre principalele căi de legătură cu orașul. Traficul rutier și pietonal va fi întrerupt, însă, temporar, pe câte o bandă pe sens, în funcție de cum vor fi executate lucrările.

Facem apel către cetățeni să dea dovadă de înțelegere, să respecte indicațiile, semnalizarea rutieră din zona pasajului și regulile de circulație, pe perioada derulării lucrărilor. Asta, întrucât, consolidarea acestui obiectiv extrem de important pentru localitate este vitală, în primul rând pentru siguranța noastră, a tuturor.