Este autoare de romane polițiste, a terminat un master în Publicitate și o facultate în același domeniu, iar de 16 ani își promovează propriile brand-uri și nu numai. Poate prea puțini știu, însă, că Silvia Buzori este primul producător român de Săpun Natural, un brand devenit puternic, pe care l-a creat inspirată de fetița sa.

În 11 ani de activitate, din micul său atelier din Măgurele, a lansat pe piață peste 50 de produse cosmetice unice în România, dar a creat peste 200 de rețete – toate bazate numai pe ingrediente naturale: uleiuri și unturi, uleiuri esențiale și adaosuri din plante sau flori.

Produsele Silviei Buzori sunt disponibile doar pe www. www.sapunnatural.ro, iar printre clienții săi fideli se numără vecini și prieteni din Măgurele.

“Am câțiva clienți fideli printre vecini și prieteni, dar evident că mi-ar plăcea să ne susținem mai mult între noi și astfel să susținem comunitatea locală. Pandemia ne-a demonstrat tuturor că te poți baza pe cei care îți seamănă și cu care împarți aceleași seturi de valori”, spune Silvia Buzori în interviul acordat “Pro Măgurele”.

 Pro Măgurele: Sunteți autoare de romane polițiste, dar și creatoarea brandului Săpun Natural? Cum se împacă cele două domenii? Care dintre acestea a fost primul în viața dumneavoastră?

Silvia Buzori: Am o gândire creativă, dar dublată de o doză mare de logică, definită de psihologi drept o gândire antreprenorială. Pentru ambele îți trebuie o organizare excelentă și aptitudini peste medie în zona de comunicare și relaționare. Am terminat un Master în Publicitate și o facultate în același domeniu, iar de 16 ani îmi promovez propriile brand-uri și nu numai.

Primul a fost scrisul, dar cum mi-am publicat primul roman la 7 ani după ce am lansat brand-ul Săpun Natural, oficial, primul este domeniul produselor cosmetice.

Ce v-a inspirat pentru Săpun Natural, de la ce a plecat și când a devenit acesta un business?

Fiind un business pornit din pasiune, de familie, povestea este cu suișuri și coborâșuri, exact ca în viață. În 2009, am devenit primul producător român de cosmetice naturale, fiind inspirată de fetița mea, din nevoia de a îi oferi o îngrijire pură, delicată, fără produse sintetice, realizate în laborator.

După o perioadă în care am lăsat lucrurile să curgă și m-am reîntors la scris, pe final de 2017 am început un proces de rebranding pentru Săpun Natural, proces care a continuat și în 2020, cu o imagine fresh a site-ului și un nou logo.

Business în adevăratul sens al cuvântului nu este nici acum, deoarece implică multă pasiune, nu este nimic rece și calculat, iar câștigurile materiale nu sunt atât de importante. Am un plan de business, unul de marketing și unul de comunicare, dar pe hârtie. Viața mi-a demonstrat că te poate surprinde, de aceea prefer să gândesc liber și să nu am așteptări extraordinare.

Ce valoare a avut investiția inițială? Dacă ne puteți spune, cam care este procentul din veniturile încasate investit anual pentru dezvoltarea acestui business? Care a fost cea mai bună perioadă pentru afacerea dumneavoastră?

În 2009, am investit aproximativ 5.000 Euro, dar într-un business de producție investițiile sunt permanente, cele mai importante fiind cele cu ingredientele și ambalajele, iar de aproape 3 ani, cu promovarea. Cea mai bună perioadă din punct de vedere financiar a fost probabil 2011-2012.

Ce înseamnă Săpun Natural? De ce și cum ați ales acest nume pentru brandul pe care l-ați creat?

Am cumpărat domeniul www.sapunnatural.ro deoarece am dorit să încep numai cu săpunuri solide. Timpul trecând, am descoperit că îmi place să creez și alte produse cosmetice, cei care cumpărau produsele au reacționat pozitiv și atunci am evoluat natural. Nu mi-am pus problema de branding la acea vreme, pur și simplu voiam să trec la acțiune. De 3 ani, de când am schimbat imaginea produselor și implicit etichetele, folosesc o siglă simplificată, [sn]. Acum este târziu să creez un nume de brand unic, îmi place că lumea identifică așa produsele, chiar dacă nu mai reflectă în totalitate varietatea tipurilor de cosmetice.

Dacă ne referim strict la ce înseamnă un săpun 100% natural, acest lucru înseamnă că are în componență numai ingrediente care se regăsesc în natură.

Ce ingrediente folosiți pentru săpunul solid și pentru celelalte produse pe care le produceți și le comercializați?

Folosesc numai ingrediente vegetale, uleiuri și unturi, uleiuri esențiale și adaosuri din plante sau flori. De-a lungul timpului, am inovat și am creat produse unice în România. Cele mai recente sunt inhalatoarele nazale, remediile aromaterapeutice și parfumurile, acestea fiind originale la noi în țară. Dar în magazin pot fi găsite săpunuri solide, săpunuri lichide, șampoane, geluri de duș, creme cu acțiune direcționată, uleiuri și unturi pentru corp, sare de baie, ape florale, uleiuri esențiale, precum și obiecte realizate din ceramică albă de un tânăr artist.

Câte produse ați dezvoltat de la înființarea afacerii dumneavoastră? Ce ar trebui să știe despre produsele dumneavoastră toți cei interesați să le achiziționeze?

Am peste 50 de produse lansate până în prezent, dar am creat peste 200 de rețete. Anul viitor voi reveni la pasiunea inițială, săpunurile solide, deci probabil voi mai adăuga încă 10 noi produse.

Toate produsele pe care l-am creat în cei 11 ani sunt realizate cu gândul la copiii mei, la familia mea și la prieteni. Se vorbește mult despre un produs cosmetic 100% natural, dar uneori această sintagmă rămâne doar la nivel declarativ, nu este și pusă în practică. Produsele pe care le creez sunt cu adevărat naturale, cum îmi place mie să spun. Mă mândresc cu ele și pot vorbi ore în șir despre beneficiile acestora. Prețurile sunt mai mari decât ale celor cu ingrediente realizate cu tona în laborator, dar accesibile inclusiv persoanelor cu venituri medii, în principal datorită durabilității mari în timp și a eficienței pe termen lung.

Unde produceți toate acestea?

Încă din 2009, într-un mic atelier de la noi din oraș. Și nu am de gând să mut producția în altă parte.

De unde procurați ingredientele pentru produsele dumneavoastră? Le găsiți pe toate în România?

Ar fi fost extraordinar să mă bazez 100% pe ingrediente locale, produse în România, dar acest lucru este imposibil. Unturile de shea sau de cacao, de exemplu, sunt originare din Africa și le import. Similar, uleiul de măsline, pe care îl aduc din Spania sau Italia. Uleiul esențial de lavandă se produce din ce în ce mai mult și în România, iar prețurile au devenit prietenoase, deci, îl cumpăr de la noi. Lăptișorul de matcă și mușețelul, pe care le folosesc în săpunul solid pentru bebeluși și copii, le achiziționez tot din România.

Unde/ cum comercalizați produsele pe care le produceți? Unde le pot găsi cei interesați?

Doar online, în magazinul propriu – www.sapunnatural.ro, și, în curând, într-un marketplace al producătorilor români. Iar cărțile pot fi găsite pe site-ul meu de autor – www.silviabuzori.com sau în librăriile online.

V-ați gândit să comercializați produsele dvs. și în hipermarket-uri sau în magazine specializate?

Până în 2013-2014, am avut produsele și în alte magazine online, dar și fizice, care vindeau numai produse naturale și/sau bio. Mi-ar plăcea să văd produsele pe rafturile mai multor magazine fizice, dar în contextul actual, probabil că acest lucru este dificil de realizat. În hipermarket-uri nu am intenția de a vinde produsele, fiindcă acest lucru ar presupune investiții foarte mari din partea mea, pe care nu mi le pot permite.

Care este cea mai bună perioadă pentru vânzarea produselor “Săpun Natural”? V-a fost / vă este afectat business-ul de criza generată de pandemia de coronavirus?

Fiind o afacere mică, nu are fluctuații mari de la lună la lună sau de la un anotimp la altul. Când ne-am lansat în 2009, criza era la început. 2010 și 2011 au fost ani complicați și grei, timp în care noi nu am pus frână lansărilor de produse și dezvoltării. Fiind și un business mic, criza nu ne-a afectat la fel de mult ca pe cei care aveau mii de angajați, chirii și piețe de desfacere, care au intrat în colaps.

2020 este un an și mai complicat, deoarece atunci ne era amenințată doar securitatea financiară, acum ne este amenințată și sănătatea, pe lângă situația economică. Dar similitudinile se păstrează, acum am două mici business-uri, al căror angajat sunt doar eu, nu am chirii de achitat, nu îmi vând produsele în magazine care se pregătesc de faliment, sunt cu toate datoriile la stat la zi și duc o viață mult mai simplă, dar mai bogată din alte puncte de vedere.

Cine vă promovează afacerea și care este publicul – țintă?

Având în vedere experiența mea în comunicare și marketing, eu mă ocup de promovare și publicitate. Cu aceste produse, mă adresez persoanelor care au înțeles că tot ceea ce pun pe piele intră în corp. Persoanelor care au descoperit diferența dintre o cremă pe bază de apă la costuri incredibil de mari și o formulă pe bază de ingrediente vegetale, uleiuri esențiale și eventual adaosuri de plante, dintre un săpun solid sau lichid care face spumă datorită unui ingredient toxic, SLS, folosit și în spălătoriile auto, și unul realizat semi-manual, cu ingrediente care se regăsesc în natură. În general, target-ul principal îl constituie persoanele între 30 și 45 ani, active, informate și preocupate de sănătatea familiei.

De ce ați ales Măgurele, pentru a locui aici și pentru afacerea dumneavoastră? Cum ați descrie comunitatea de aici? Aveți clienți fideli printre locuitorii orașului Măgurele?

Am achiziționat terenul de aici în 2004, iar în 2005 ne-am mutat. Am ales Măgurele pentru că era o zonă verde, liniștită, aproape de București. Mi s-a părut încă de atunci, iar timpul doar mi-a confirmat, că m-aș putea acomoda și m-aș putea înțelege cu localnicii. După ce i-am dat pe copii la grădiniță, apoi la școală, am interacționat și mai mult cu oamenii, fie cu cei care s-au născut aici, fie cu cei care s-au mutat, și nu regret nicio secundă alegerea făcută. Am câțiva clienți fideli printre vecini și prieteni, dar evident că mi-ar plăcea să ne susținem mai mult între noi și astfel să susținem comunitatea locală. Pandemia ne-a demonstrat tuturor că te poți baza pe cei care îți seamănă și cu care împarți aceleași seturi de valori. Țările care își încurajau și înainte producătorii, au continuat s-o facă, iar acest lucru s-a dovedit a fi benefic atunci când a fost sistată producția în țările afectate grav de coronavirus, cum au fost Italia și Spania.