Sunt oameni frumoși, tineri, au doi copii – un băiețel de 8 ani și o fetiță de 5 ani –, și trăiesc prin pasiune și grijă pentru cei din jur și pentru cei care le aleg și le poartă produsele. Pot părea idealiști, dar nu sunt interesați de profituri și de succes, ci doar de a-i mulțumi pe ceilalți prin munca lor, prin ceea ce crează în fiecare zi.

Adi și Corina Delcea reprezintă modele pentru orice antreprenor, în primul rând, pentru că se numără printre puținii tineri care, prin tot ce fac, prin modul în care trăiesc și văd viața, au făcut ca succesul să îi urmeze în timp ce ei își urmeză visele.

Ei sunt creatorii brandului “Papionito”, o afacere care, în doar câțiva ani, a adunat în jurul său o comunitate de aproape 80.000 de oameni, una dintre cele mai mari comunități de produse handmade din România.

Inspirat de propriii copii și construit doar cu ce au avut la îndemână și cu multă pasiune, “Papionito” este un business de familie care a crescut și s-a dezvoltat frumos, fără eforturi complicate și costisitoare de promovare. Aceasta este făcută doar de Adi și Corina, atât cât le permite timpul, pe Facebook, rețeaua de socializare fiind, de altfel și singura platformă prin care soții Delcea își comercializează produsele: peste 500 de modele de papioane și bretele pentru copii și adulți, peste 100 de modele de saci pentru grădiniță și prosopele și, mai nou, peste 100 de modele de măști textile. Toate create și produse în micul lor atelier din Măgurele, orașul care reprezintă pentru ei “acasă” de 9 ani.

Nu ne-am gândit niciodată la bani, ne gândim doar la cei care poartă produsele noastre – să le vină bine, să se simtă bine cu ele, să fie mulțumiți. Asta este ceea ce contează (…)Cheia succesului este, cred, să faci cu pasiune ceea ce faci, să-ți placă, să te gândești la cei la care ajung produsele tale. Avem clienți din Măgurele, dar se întâmplă, fără să știm. Pur și simplu, oamenii se așteaptă să primească o comandă prin curier și află, aflăm, de fapt, că suntem vecini și că pot intra în posesia produselor mult mai repede. Comunitatea din Măgurele este o comunitate frumoasă, care se dezvoltă frumos și civilizat”, spun Adi și Corina care se completează perfect și se susțin reciproc și în timpul interviului pentru “Pro Măgurele” nu doar în cele 11 – 12 ore de muncă, petrecute zilnic în atelier.

De aceea, nu îi vom cita separat, ci le vom reda răspunsurile complete sub numele de Creatorii “Papionito”.

Pro Măgurele: Brandul “Papionito” înseamnă creație, inovație, artă. Care sunt meseriile voastre de bază, ați absolvit studii în domeniu, ați lucrat în domeniu înainte de a fonda propriul business?

Creatorii “Papionito”: Corina a terminat Politehnica, este inginer la bază, dar ea este cea mai creativă, mai vizionară. Eu am absolvit Academia de Studii Economice și sunt puțin mai pragmatic aș spune, mai pragmatic în sensul că sunt mai preocupat să punem lucrurile pe picioare, să meargă astfel încât produsele noastre să fie foarte bune pentru clienți. Niciunul dintre noi nu a avut contact cu arta, amândoi am lucrat în vânzări, Corina până acum 8 ani, când s-a născut băiețelul nostru. Iar soțul meu până acum 5 ani, când s-a născut fetița noastră (completeză Corina – n.r.).

Ce v-a inspirat pentru “Papionito”, de la ce a plecat și când a devenit un business?

Stând acasă cu băiețelul meu, principala mea activitate era să-i fac poze. Și mi-a venit ideea să fac pentru el primul papion. L-am făcut dintr-o cravată de adult. I-am făcut o fotografie și toți cei care au văzut-o au remarcat papionul, l-au admirat, mă întrebau de unde l-am cumpărat…Așa s-a născut ideea de a face papioane pentru copii – inspirată de băiețelul nostru (povestește Corina – n.r.). De aici și numele – Papionito, sună copilăresc, dulce.

Am început foarte ușor, în joacă. Cred că aceasta este cheia unei afaceri de succes – să faci lucrurile cu pasiune, să faci ce-ți place (intervine Adi – n.r.). Nu ne-am gândit niciodată la bani, la succes. Ne gândim doar la cei care poartă produsele noastre – să le vină bine, să se simtă bine cu ele, să fie mulțumiți.

Papionito se dezvoltă de la an la an. De la an la an comenzile au crescut și am introdus produse noi: de la papioane pentru copii la seturi asortate de papioane și bretele pentru copii și adulți, pentru evenimente (nunți, botezuri), saci și prosopele pentru grădiniță, personalizate cu numele copilului, cu desene pe care el și le dorește, cu mesaje pe care și le doresc clienții. Imprimăm produsele cu cerneluri ecologice, foarte bune din punct de vedere calitativ și care ne ajută și pe noi să creăm produse unice. Colaborăm pentru asta cu o firmă serioasă, un partener de încredere. (…) Materialele și accesoriile sunt achiziționate în mare parte din țară, sunt doar mici accesorii pe care le importăm, dar luăm aproape totul de aici și asta ne ajută să realizăm produsele de la zero.

Unde/cum comercializați produsele pe care le produceți? Unde le pot găsi cei interesați? Aveți și un magazin online? V-ați gândit să le comercializați și în magazine specializate?

Deocamdată, comercializăm produsele noastre doar prin intermediul paginii de Facebook – Papionito. Papionito este, de fapt, o comunitate cu aproximativ 80.000 de membri, una dintre cele mai mari pagini de produse handmade din România. Avem aproape 800 de review-uri de la oameni care nu ne sunt prieteni apropiați. Sunt oameni care au cumpărat produsele noastre, au fost mulțumiți și au vrut să le recomande. Din păcate, nu am avut timp să facem și un magazin online, dar este un proiect pe care îl avem în vedere în viitorul apropiat. Nu avem un magazin fizic, dar așteptăm un centru comercial în Măgurele – și sperăm să se întâmple la un moment dat – , unde să fim și noi. Aici, ne-ar fi mai ușor decât în București.

Un magazin, chiar și online, ar însemna, evident, și să ne extindem afacerea, să găsim parteneri care să vină cu idei noi, pentru că suntem conștienți că este nevoie de idei noi. Cred că micile afaceri se pot dezintegra și pentru că nu inovează. Noi am încercat să facem asta, iar acum, deși ne este greu, pentru că doar noi lucrăm la produsele noastre, ne putem intitula un “magazin de cadouri”, deoarece am creat în jurul unui produs și alte produse și, când se întâmplă asta, acel produs devine un cadou special.

Am văzut că produceți și măști și legat de asta voiam să vă întreb dacă și cum v-a afectat pandemia de COVID-19?

Nu am vrut să producem măști, chiar nu am vrut să facem asta. A fost o idee care a venit la cererea clienților. Iar primele măști le-am făcut tot pentru copiii noștri. Am comandat niște măști pentru copii care nu ne-au plăcut și de aceea am căutat tipar pentru mască anatomică, am modificat tiparul ca să se potrivească copiilor și am realizat măști cu dimensiunile potrivite probându-le pe copiii noștri. Ei ne-au ajutat foarte mult. Acum, avem 5 dimensiuni de măști pentru copii și 3, pentru adulți. Avantajul la măștile noastre este că, pe de o parte, sunt făcute cu desene care îi încântă pe copii să le poarte, pe de altă parte sunt bine realizate și nu se pot purta sub barbă, sunt incomode dacă le porți sub barbă. În plus, au un buzunar interior pentru filtru. Simțim că suntem mult mai protejați decât cu o mască chirugicală. Însă, vrem să treacă cât mai repede perioada asta și să ne întoarcem exclusiv la produsele noastre tradiționale.

Și pentru noi această perioadă, mai mult perioada de stare de urgență, a fost un șoc. Comenzile au scăzut cu 90%. Acum, încet-încet, lucrurile au reintrat în normal și am revenit pe linia de plutire.

Unde realizați cele câteva sute de produse “Papionito”?

Avem un mic atelier, separat de restul casei, aici, în Măgurele. Este cea mai importantă investiție a noastră, aici ne refugiem zilnic de la 7.00 până pe la 17.30 – 18.00, pentru a realiza produse noi. Am ales să ne mutăm din București în Măgurele acum 9 ani, părinții erau aici și am vrut să fim mai aproape de ei. Și suntem fericiți că am ales Măgurele. E o comunitate frumoasă aici, care se dezvoltă frumos și civilizat.